Vraag en antwoord CAMBO 

Welkom bij CAMBO. CAMBO is een voorziening van de samenwerkende mbo- en vavo instellingen om aanmeldingen juridisch goed en eenduidig te kunnen verwerken. Heb je een vraag over je aanmelding kun je die stellen bij de onderwijsinstelling waar je je wilt aanmelden. CAMBO specifieke vragen kun je stellen aan info@mbovoorzieningen.nl of gebruik de contactmogelijkheid op de site. 

CAMBO student

Wie is CAMBO?

CAMBO staat voor Centraal aanmelden in het mbo en vavo en is een samenwerking van alle mbo en vavo opleidingen om een goede aanmelding mogelijk te maken. Je meldt je aan bij een mbo en vavo onderwijsinstelling en maakt daarvoor een uitstapje naar CAMBO om alle gegevens officieel in te kunnen vullen. Als je hiermee klaar bent haalt de onderwijsinstelling ze op en gaan zij verder met de inschrijving.

Hoe vraag ik een DigiD aan?
Hoe lang duurt het om een DigiD aan te vragen?

Normalieter heb je maximaal drie dagen na aanvragen je nieuwe DigiD in de brievenbus. Kijk voor details op https://www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren/

Ik heb geen DigiD hoe kan ik mij aanmelden?

Belangrijk is dat als je een DigiD kunt aanvragen je je ook hiermee moet aanmelden bij je mbo en vavo onderwijsinstelling. Mocht je geen DigiD aan kunnen vragen (bijvoorbeeld buitenlandse studenten en statushouders) kun je de onderwijsinstelling vragen om hulp.

Mag ik als ouder met mijn DigiD mijn kind aanmelden?

Nee, iedereen moet zich met zijn/haar eigen ID aan melden.

Na het aanmelden blijft hij hangen in het ophalen van gegevens, wat moet ik doen?

Dan is er mogelijk een technische storing bij DigiD. Probeer het later nog een keer. Het wil ook vaak helpen om het op een andere pc te proberen of een andere browser. Blijft hij vastlopen kan het helpen om je cookies te verwijderen. Als het hierna nog niet werkt, neem dan contact op met je onderwijsinstelling. Kijk ook even op allestoringen.nl

Als ik van gedachte verander, kan ik dan mijn aanmelding wijzigingen

Je kunt je aanmelding alleen verwijderen en een nieuwe aanmaken. Als je aanmelding al verwerkt is door de onderwijsinstelling neem dan contact op met je onderwijsinstelling om je aanmelding te verwijderen en doe een nieuwe aanmelding.

Mijn vooropleidingen worden niet getoond. Wat moet ik doen?

Bij opleidingen in het buitenland en opleidingen die langer geleden gevolgd zijn krijgt CAMBO niet alle gegevens. Je kunt zelf je opleidingen aanvullen en als er iets anders verkeerd staat maak je je aanmelding af en neem contact op met de onderwijsinstelling .

Ik krijg een foutmelding tijdens het aanmelden, bij wie moet ik zijn?

Probeer het op een andere pc of browser later nog een keer. Lukt dit ook niet neem dan contact op met de onderwijsinstelling waar je je wilt aanmelden.

Ik heb mij aangemeld maar nog niets gehoord, bij wie moet ik zijn? 

Neem contact op met de onderwijsinstelling waar je je hebt aangemeld

Ik heb een vraag over mijn opleiding waar doe ik dat?

Neem contact op met de onderwijsinstelling waar je je wilt aanmelden

Ik wil mijn aanmelding intrekken, hoe doe ik dat?

Als je inlogt op CAMBO (inschrijvenmbo en vavo.nl) zie je rechts boven het overzicht. Hier kun je je aanmelding intrekken. Je kunt ook contact opnemen met je onderwijsinstelling .

Mag ik mij bij meerdere opleidingen aanmelden via CAMBO?

Ja, je kunt je zo vaak aanmelden als gewenst. Om verwarring te voorkomen is het niet aan te raden dit zonder goede reden te doen. Bereid je goed voor welke opleiding je wilt volgen. Ben je echter niet zeker van plaatsing bij de opleiding van je keuze is het mogelijk om voor de zekerheid je nog bij een andere opleiding aan te melden.