In het laatste deel van 2021 zijn er nog enkele wijzigingen doorgevoerd. Met name gericht op het aanbod, per onderwijsaanbieder, mogelijk en goed ondersteund te maken. Ook staan er nog wat wijzigingen op stapel voor Q1 2022. De belangrijkste wijziging is dat er nu soms foute DUO gegevens getoond worden. CAMBO kijkt namelijk naar de laatste opleiding en de hoogste "score" en deze wordt dan getoond. Is men al geslaagd voor een mbo-opleiding en gestart aan een andere opleiding dan wordt de afgeronde opleiding getoond met de status geslaagd. Door het vermelden van de laatste twee opleidingen moet dit probleem zijn verholpen.
Er is ook een belangrijke aanpassing in het proces ingebracht, of eigenlijk verwijderd. In de projectfase zijn er soms zaken waardoor aanmeldingen niet goed doorkwamen bij het aansluiten van een nieuw lid. Dit wil je goed en snel aanpassen zodat iedereen door kan. Dat dit niet altijd via de afgesproken processen ging, is evident. Vanuit de expertgroep kregen wij het signaal dat er vanuit diens afdeling een persoon eerder van een verandering op de hoogte was dan de verantwoordelijke. Dit is uiteraard niet de juiste gang van zaken. We willen daadkrachtig blijven en ook voldoen aan de kwaliteitseisen die we onszelf hebben opgelegd en daarom hebben we het proces aangescherpt. In het begin zal het ook wel even wennen zijn, we gaan met elkaar het optimum zoeken.
Alle officiële contactpersonen hebben een inlogaccount bij Topicus. Hier kun je ook aangeven dat je de release notes wilt ontvangen. Deze worden minstens een week voor productie zichtbaar en niet meer achteraf zoals voorheen. Tegelijkertijd met het publiceren van de releasenotes staat de wijziging op de testomgeving.
Alle tickets over de werking van CAMBO kan door de contactpersonen ook gelijk bij Topicus in het helpdesk systeem (ca_servicedesk@topicus.nl) worden gezet. Het bijkomende voordeel is dat je hierdoor als melder ook beter inzicht in de voortgang en doorloop van je eigen tickets. Voorheen was handig om er als coöperatie tussen te zitten omdat het vaak meer vragen waren of verzoeken tot wijziging dan technische issues. Nu dit goed loopt is het niet meer handig om er een schakel tussen te hebben. Het spreekt voor zich dat je voor al je vragen, verzoeken etc. terecht kunt bij de coöperatie. De meeste weten de e-mail of de chat mogelijkheid op de website goed te vinden. We vinden het heel fijn om je vragen te horen! Alleen op deze manier kunnen we ook kleine ongemakken oppakken voordat het grote ongemakken worden. Vooral nu we thuis werken heb je je omgeving nodig om de dingen op te merken. Geen koffieapparaat gesprekken meer, dus e-mail of bel als je iets opvalt. |